Thursday, August 25, 2011

LAILATUL QADAR





Slot: Skrin Di 9
Lakonan: Siti Shahriza (Eja), Ady Putra, Roslan Salleh, Irma Hasmie dan Wan Raja.
Hari: : Rabu
Tarikh:24 Ogos 2011,
Masa: 8.30 malam di TV9 

SUMBER ARTICLE DAN ARTICLE PENUH: http://www.perekacerita.com/2011/08/lailatul-qadar-tv9.html#ixzz1VyOwp3yX



aku tguk citer ni da nak hbis tadi..x phm sngt cebb awl2 x tguk...tapi yang best citer ni, nampk kasih sayang seorg ayah terhadap anknye yg cacat...walaupun si ayah hasbullah@ ady putra ni x leh terima anak2 die cacat, die selalu menyalahi takdir ALLAH, tapi die sngt bertanggungjawap terhadap anak2 nya... die x biarkan anak2 die sakit...still jaga makan minum pkaian anak2 die... sngt mnyentuh hati... ak tguk tadi citer ni, memg meleleh jugak air mata ini...hahaha... seyes wei cedih...


camner die meredhakan diri menerima ujian ALLAH yg berat 2,,, buat aku terfikir.. memg lar ini hanya cerita, tapi ini suma dari kisah benar... ada keluiarga @ org d luar sana menerima nasib sbegitu... menerima ujian dari ALLAH... sebenarnya ALLAH tahu kemmpuan hmbanNya,,, 2 die bagi ujian terhadap hambaNYA mengikut ape yg hambaNYA mampu...ALLAH tahu segala2 himah yg tersmbunyi dari ujian yg dberi kepada hambaNYA...


aku pun ada terfikir, mcm manelah kalu ujian seperti ini diberikan kepadaku...adalah aku mempunyai kekuatan dan kesabaran yang tinggi menerima ujian dari ALLAh seberat ini??


aku diberi ujian yg sedikt pun, sudah rasa sedih sngt... rasa putus harapan...


YA ALLAH jagn lar ENGKAU berikan ujian yang berat kepadaku... kerana aku bukn insan yg kuat untuk menerima ujianmMU YA ALLAH..AMIN

 

No comments: