Friday, August 26, 2011

baby nak "baby"


ini alkisah adik aku yang paling kecik..nama diberi nurul syuhada husna..aku pnggil die baby jer..or kadang2 pngil una or husna...budak kecik ni memg sngt2 lawak...memg nak tergelak jer dgn die..kadang2 geram..kalu mai die punye manje..mengada2 pun ader...anak bongsu lar katakan... baby ni pantang mak aku g mana2 die nak ikut...kcuali lar mak ak masuk toilet..2 die xnk ikut.. mjur gak..


      mak aku tiap2 malam memg g terawih kan.... itu pun die ikut...padahal bosan gler kot..bukan die solat pun..2 tahun manelar reti solat... just ikut org jer...org bgun, die bangun.. orang sujud die sujud...kadng lawk pun ada....

mlm semalam mak aku pergi nak pegi solat tasbih kat surau... memg kat surau 2, mlm ke-20 da strt buat solat tasbih...start kul 12 mlm... makn ak ni tgu punye tunggu suh baby tido...tapi x tdo2 budak 2...duk main n abg2 die yg lain ag... mak aku da risau cmner nk g solt nih... sklai da kul 12, mak ak cam nak g jugak jer... aku suh lar mak aku g jer... ak hantar mak ak g surau, alang2 nak wat masuk kete depan umah kan.... baby pun surenye ikut skali...die memg nak ikut mak aku g solat lar...skali, mak aku trun nkete, memg nangis selok adik aku dalam kete tuh..aku pujuk die mcm2 kot...aku ciap bwk die jalan2 g bndar agi mlm 2...kul 12 lebih g bndar ea...cuak kot, aku n adik2 ak jer nih... tapi sebb nak pujuk baby kan..terpkselah..


aku dah x tau nk pujuk ape dah...duk nangis jer budak kecik tuh... tension aku... ak tnye nak kete, xnak...
nak anak patung? xnak jugak
nak coklet? xnk jugak
nak air? xnak gak
nak mainan? xnk gak
nak icecream? xnk gak...
nak kfc? mcd? xnk gak
 adoi seyes tension...
memg nangis selok dalam kete tuh..kete lain pndng jer, cm ak culik anak org jer die pndng...

    tibe2 ak nampak ada baby depn kete aku... aku pun tnye

baby nak "baby"?
 die terus diam... malu2 cakp... NAK!...
hahaha adoi mane aku nak cari baby malam2 nih...
sume kedai da tutup kot...
tibe aku terigat 7E.... ak pun g lar kedai2 7E terdekat n umah aku...
aku terus g tmpt brg mainnan... ak wsau x cukup duit jer...kat 7E kan mahal... dah lar bwk 10 ingit jer...

skli ak tguk "baby" yg baby nak ada... 2.50sen jer kot... aku tnye die nak yg nih?
trus die pegang n peluk...
almndulilah setel da,,,,

pas2 bwu bole balik umah... die tdo n "baby" die lar pas2... baby2...
pent ak melayan die..



* "baby" =anak patung...



No comments: